hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم | ایده پردازی مهمترین عامل در ارزش افزوده و خلق ثروت در دنیا

قم | ایده پردازی مهمترین عامل در ارزش افزوده و خلق ثروت در دنیا

 معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ایده پردازی یکی از مهمترین عوامل در ارزش ‌افزوده و خلق ثروت در دنیای کنونی است که در این راستا کشورهای مختلف در بستر سازی برای خلاقیت ایده‌های نوآورانه سرمایه گذاری بسیاری داشته اند.
به گزارش رویداد ایران_قم،حجت‌الاسلام‌ مهدی علیزاده در نشست خبری که ظهر امروز در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که رسانه‌های جدید در فضای مجازی دارند در این راستا دفتر تبلیغات اسلامی نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده است و در این راستا معاونت فضای مجازی و مرکز هنر و رسانه در دفتر تبلیغات اسلامی شکل‌گرفته است.
  وی به هدف شکل‌گیری و ایجاد مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اشاره و عنوان کرد: نوآوری در حوزه فرهنگی مقوله بسیار مهمی است که با توجه به عصر پرشتاب کنونی و تاکید دین اسلام بر حرکت در جهت تعالی، نیاز به نوآوری بسیار ضرورت دارد.
  معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه توجه به مسائل پرطرفدار حوزه فرهنگ و اجتماع و ایجاد ساختار و سامانه‌های جدید به نام قطب‌های فکری فرهنگی در دفتر تبلیغات اسلامی مورد توجه قرارگرفته است، تصریح کرد: در کنار ساختاری که وجود دارد به ‌صورت متمرکز میزهای تخصصی مسئله محور ایجاد شده که مسائل مهم عرصه فرهنگ و اجتماعی کشور را موردپژوهش قرار می دهد.
  وی با بیان اینکه تبلیغ تخصصی متناسب با جامعه هدف و مخاطب در دستور کار دفتر تبلیغات اسلامی قرار گرفته است، تاکید کرد: این روش خلاف رویه سنتی است که تبلیغ تنها به‌صورت موسمی و بر اساس مناسبت‌های مختلف بوده است که در این راستا نقشه راه و همچنین نظام آموزشی و تربیت مبلغ ایجاد شده است.
  علیزاده بر ضرورت برگزاری رویدادهای خلاقانه، شکل‌گیری استارتاپ‌ها و توجه به ایده‌های خلاقانه در سال‌های اخیر تاکید کرد و گفت: با افتتاح این دفتر، توجه به این موضوع بیشتر شده است.
  وی ایده پردازی را یکی از مهمترین عوامل در ارزش ‌افزوده و خلق ثروت در دنیای کنونی دانست و بیان کرد: در این راستا کشورهای مختلف در بستر سازی برای خلاقیت ایده‌های نوآورانه سرمایه گذاری بسیاری داشته اند.
 معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی به ‌صورت عمومی و در حوزه فرهنگ دینی به‌صورت اختصاصی نیاز به خلاقیت و نوآوری هستیم، گفت: رقابت میان ادیان و مذاهب برای تبلیغ بسیار جدی است و به همین دلیل تبلیغ و کار فرهنگی خلاقانه و نوآورانه بیش‌ازپیش موردتوجه قرارگرفته است.
  وی  با بیان اینکه مسوولیت بزرگ جهانی حوزه‌های علمیه شیعه موجب شده تا تولید پیام‌های جذاب برای معرفی مبانی اسلام با استفاده از نوآوری و خلاقیت بسیار ضروری و جدی باشد، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه پس از انقلاب اسلامی موفق به جذب نیروهای خلاق بسیاری شده‌اند که در سال‌های اخیر با توجه به رشد شدید و اهمیت یافتن بیشتر نوآوری، خلاء مراکز خلاق و نوآوری در حوزه علمیه احساس شده است.
  علیزاده همچنین بسترسازی برای ایجاد خلاقیت و شکوفا کردن نوآوری‌های جدید را از جمله اهداف شکل‌گیری مرکز نوآوری و خلاقیت دفتر تبلیغات اسلامی ذکر کرد و گفت: سرمایه بزرگ مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، نیروهای خلاق حوزه علمیه است ولی این به معنای نبود هم‌افزایی با سایر بخش‌های کشور نیست بلکه توجه به تمام این ظرفیت‌ها در دستور کار این مرکز است.
  وی ادامه داد: ارتباط جدی با معاونت علمی ریاست جمهوری در کشور شکل‌گرفته و تبادلات فکری موثری میان مجموعه‌های موثر فرهنگی در کشور ایجادشده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد